The investigation done by fact checkers at faktisk.no shows that the content of the Norwegian national broadcaster NRK’s article reached millions of people. It was spread online by people and groups belonging to the radical right, the anti-vaccination movement, and conspiracy theorists.
The investigation done by fact checkers at faktisk.no shows that the content of the Norwegian national broadcaster NRK’s article reached millions of people. It was spread online by people and groups belonging to the radical right, the anti-vaccination movement, and conspiracy theorists.

Public broadcaster's controversial coronavirus article spread disinformation to millions

The public broadcaster NRK corrected the original article and published a follow-up. Nonetheless, the contents of their controversial story about the origins of the coronavirus reached millions of people online.

Published